Bygghelg!

Äntligen är Bygghelg tillbaka – helgen för dig som älskar lego! Bygg vad du vill och tävla om fina priser, kika på coola legostatyer och föreningen Swebricks fantastiska byggen. Dessutom får vi besök av en alldeles speciell figur...

7 september 2024 8 september 2024
11:00 16:00

Äntligen är Bygghelg tillbaka – helgen för dig som älskar lego!

Vi har laddat upp med fullt med lego i huset – bygg vad du vill och var med i utlottning av fina priser från Lekia.

En äkta Lego-gubbe besöker också museet under helgen och du kan även spana in några coola legostatyer.

Legoentusiaster från föreningen Swebrick finns på plats och visar upp sina fantastiska byggen.

Fri entré. Öppettiderna är preliminära. Mer detaljerad info om öppettider och hålltider presenteras längre fram.

Arrangeras i samarbete med Swebrick och med stöd från Lekia.

Vill du vara säker på att inte missa något som är på gång?

På Arbetets museum är det alltid något på gång. Vi anordnar spännande programaktiviteter året runt, för alla åldrar. Upptäck våra evenemang eller följ oss på sociala medier!