Anmälningsvillkor vid bokning av visning, event eller konferens
När du anmäler dig till något av våra event, kurser/konferenser eller bokar en visning/ konferens så måste du godkänna anmälningsvillkoren nedanför:
Avbokningsregler för event
När du köpt en evenemangsbiljett har du ingen ångerrätt enligt lag. Om evenemanget däremot ställs in kan du kräva att få pengarna tillbaka.
Betalningsvillkor event
Eventbiljetter säljs i vår butik eller via vår hemsida, betalning kan ske med kort eller swish. Obs swish kan bara användas vid köp på vår hemsida.
Avbokningsregler för deltagande i kurser och konferenser, arr Arbetets museum
Vid avbokning, som skall göras skriftligen och bekräftas via email, debiteras ingen avgift om avbokningen sker senast en månad (30 dagar) före kursdatum. Sker avbokning under sista månaden innan kursdatum debiteras 100% av kursavgiften. Om du får förhinder och inte har möjlighet att delta kan du självklart överlåta din plats till en kollega.
Avbokning vid deltagande utan avgift
Vid ett fåtal arrangemang erbjuds deltagande utan avgift. Antal platser är begränsade och särskilda villkor kan förekomma. Detta kan läsas mer om under de respektive eventsidorna. Eventuell avbokning av deltagarplats ska göras skriftligen via e-post, senast två veckor före konferenstillfället, och bekräftas via e-post. Vid utebliven avbokning debiteras 990kr.
Byta från fysisk till digitalt
Vill du byta från fysiskt deltagande till digital medverkan så går det bra, förutsatt att alternativet erbjuds. Eventuell mellanskillnad i biljettpris krediteras endast om det är 30 eller fler dagar kvar till konferensen. Du debiteras vidare ingen mellanskillnad om du betalat ett läge pris från början för fysiskt deltagande och vill byta till digital medverkan närmare inpå, även om den digitala biljetten skulle innebära en annan prislista som vid tiden för ditt byte innebär ett högre pris.
Betalningsvillkor kurser/konferenser
Betalning erläggs mot faktura, 20 dagar netto. Alla priser är exklusive moms.
En faktura skickas med post, e-mail eller elektroniskt format inom två veckor efter att vi fått in din anmälan.
Avbokningsregler för visningar
Betalande grupper
Besöket kan avbokas fram till en vecka innan utsatt tid. Görs en senare avbokning debiteras ni hela avgiften för att täcka omkostnader för förberedelser. Om ni vill avboka besöket skickar ni ett mail till pedagogik@arbetetsmuseum.se. Meddela oss snarast om ni blir mer än 10 min sena till er bokade tid. Vid eventuell försening dras tiden av på den bokade visningen.
Övriga grupper (gå-själv-besök)
Om du och din grupp inte kan komma på er bokade tid måste ni avboka genom att maila till pedagogik@arbetetsmuseum.se senast 24h före bokad tid. Därefter tar vi ut en avgift om 250 kr för uteblivet besök.
Betalningsvillkor visningar
Betalning erläggs mot faktura, 20 dagar netto, alla priser är exklusive moms. En faktura skickas med post, e-post eller elektroniskt format inom två veckor efter genomförd visning.
Avbokningsregler för konferenser
Helpension, Dagkonferens, Timdebitering, Heldag utan förtäring och Halvdag utan förtäring:
För konferenser upp till och med 99 deltagare gäller följande avbokningsregler:
- Vid avbokning senare än fyra (4) veckor före konferensens början ska Beställaren ersätta leverantören med 75 % av det avtalade priset.
- Vid avbokning senare än två (2) veckor före konferensens början ska Beställaren till fullo ersätta leverantören det avtalade priset. För konferenser mellan 100 – 150 deltagare gäller följande avbokningsregler:
- Vid avbokning senare än tre (3) månader före konferensens början ska Beställaren ersätta leverantören med 75 % av det avtalade priset.
- Vid avbokning senare än två (2) månader före konferensens början ska Beställaren till fullo ersätta leverantören det avtalade priset. Betalningsvillkor: Betalning erläggs mot faktura, 20–30 dagar netto, alla priser är exklusive moms. Faktura skickas med post, e-mail eller elektroniskt format inom två veckor efter konferens/kurs-tillfället.
För konferenser mellan 100 – 150 deltagare gäller följande avbokningsregler:
- Vid avbokning senare än tre (3) månader före konferensens början ska Beställaren ersätta leverantören med 75 % av det avtalade priset.
- Vid avbokning senare än två (2) månader före konferensens början ska Beställaren till fullo ersätta leverantören det avtalade priset.
Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura, 20–30 dagar netto, alla priser är exklusive moms. Faktura skickas med post, e-mail eller elektroniskt format inom två veckor efter konferens/kurs-tillfället.