Arbetets museum söker helgpersonal på deltid till butik och reception

Arbetets museum söker just nu helgpersonal på deltid till vår butik och reception. Vi söker dig med god servicekänsla och hög social förmåga som vill vara ansiktet utåt mot våra besökare. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan senast 31 oktober!

Arbetets museum i Norrköping är ett samtidsmuseum med historiskt djup. Museet öppnade 1991 och har sedan dess skildrat människors arbete och vardagsliv. Museet samlar på yrkesminnen och människors levnadsberättelser och stöttar även arbetslivsmuseer runt om i landet. På museet finns även en museibutik samt en konferensavdelning.

Arbetsuppgifter

I reception och butik är du ansiktet utåt och den som möter våra besökare och förmedlar information om våra utställningar och verksamheten. Du svarar i växeln och på mejl. Museet är en av Norrköpings InfoPoints vilket innebär att du även hjälper turister och svarar på frågor om sevärdheter, evenemang, museer, aktiviteter och annat som Norrköping med omnejd kan erbjuda beroende på årstid. Du jobbar i kassan, fyller på varor, slår in paket och tipsar kunder om produkter och erbjudanden. I arbetsuppgifterna ingår att öppna och stänga utställningarna, delta i inventering samt att marknadsföra butikens produkter i sociala medier. I tjänsten ingår även att stötta konferensavdelningen vid behov med diverse uppgifter så som att möblera och förbereda för grupper, välkomnande och uppstart av konferenser samt att bemanna konferenstelefonen.

Den huvudsakliga arbetstiden är förlagd på helger men möjlighet till mertid på vardagar finns, vid behov.

Kvalifikationer och erfarenheter

Tidigare erfarenhet av butiksarbete, receptionsarbete eller liknande är meriterande. Erfarenhet inom serviceyrke med kund/besökskontakt är ett krav.

Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom grafisk formgivning, då butiken löpande tar fram affischer, flyers, nyhetsbrev etc. Vi jobbar i programmen InDesign, Adobe Photoshop samt EditNews. Du är även van att jobba i Office-programmen och sociala medier.

Personliga erfarenheter

Du är museets ansikte utåt och du som person är glad och trevlig med god servicekänsla, är organiserad och flexibel och har alltid besökaren/kunden i fokus. Är du intresserad av kultur är det ett extra plus.
Butik- och receptionspersonalen har kontakter med många personer, både butikskunder och museibesökare, entreprenörer samt anställda. Det är därför är det viktigt att du som person är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Du är en social person som har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer. Du är van vid att arbeta självständigt och resultatinriktat.

Vi ser gärna att du är intresserad av att jobba mertid på vardagar utöver dina helger. Behovet varierar över året och under semestertider är det alltid ett stort behov. Det är därför ett plus om du har en flexibel vardag.

Anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 18,75% med tillträde 2024-12-01. Arbetstiden är förlagd på helger och du jobbar varannan helg. Under december sker introduktion på vardagar enligt överenskommelse, från 2025-01-01 enligt ordinarie schema. Tjänsten är placerad på Arbetets museum i Norrköping. Arbetets museum omfattas av kollektivavtal mellan KFO, Unionen och Akademikerförbunden.

Ansökan

Ansökan skickas till jobba@arbetetsmuseum.se senast den 31/10. Skriv ”butiksanställd” i ämnesraden. Ansökan ska innehålla ett personligt brev, CV samt löneanspråk.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Frågor om tjänsten ställs via e-post till butiks- och receptionsansvarig emma.harvey@arbetetsmuseum.se

Frågor till facklig representant ställs via e-post till jasmina.mujakic@arbetetsmuseum.se

Arbetets museum vill vara en inkluderande arbetsplats och ser det som viktigt att all kompetens och olika erfarenheter tas tillvara. Alla sökanden som uppfyller kvalifikationerna för tjänsten välkomnas med en ansökan. Du kan läsa mer om Arbetets museums verksamhet och vad vi står för här.

Inför rekryteringsarbetet har Arbetets museum tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsleverantörer i samband med rekryteringen till denna tjänst.

Upptäck Arbetets museum